0 items
El meu compte

Aperitius saludables

 

Ara que ve el bon temps, ara que els aperitius prenen protagonisme a taula, li hem pispat, a la dietista Anna Ferrer, unes quantes receptes que ens han enamorat.

Si en voleu més, entreu a www.annaferrer.cat i reviseu tots els seus llibres. Hi trobareu propostes saludables i fàcils de preparar pensades per a les persones d’avui.

 

Xips de col kale

Ingredients: 200 g de fulles de col kale, ¼ de tassa d’oli d’oliva, ½ tassa de llevat nutricional, sal i espècies al gust (cúrcuma, gingebre, curri...).

Preparació: Neteja bé les fulles de col kale, talla’n el tronc i eixuga-les amb un centrifugador. Tot seguit, en un bol, aboca-hi les fulles a trossos grans amb la resta d’ingredients. Barreja-les molt bé amb les mans. Col·loca paper de forn en una safata i, al cim, la mescla que has preparat prèviament. Introdueix-les al forn, a 150ºC, entre 15 i 20 minuts. Remena-les un parell de vegades perquè es coguin de manera uniforme i no es cremin. En acabat, tindràs un aperitiu deliciós i saludable!

Vaset d’alvocat, mango i gambetes

Ingredients (per a 4 persones): 1 alvocat, 1 mango i 12 gambetes petites o llagostins cuits.

Per fer la vinagreta: oli d’oliva, sal i mostassa en gra.

Preparació: Talla l’alvocat a daus i afegeix-hi una mica de suc de llimona per evitar que s’oxidi. Talla el mango a daus i pela les gambetes o els llagostins. Tot seguit, reparteix els ingredients en gots petits. Primer, introdueix-hi els daus d’alvocat perquè quedin a sota; a sobre, posa-hi els daus de mango i, per acabar, afegeix-hi 2 o 3 gambetes o llagostins cuits per ració. Reserva-ho. Emulsiona l’oli d’oliva amb una mica de sal i mostassa en gra per elaborar la vinagreta i afegeix-ne unes gotes a cada vaset.

 

Endívies farcides de paté de remolatxa

Ingredients: 2 endívies, 2 remolatxes cuites, 1 tassa d’anacards crus, ½ gra d’all, 1 rodanxa de gingebre fresc (si no en tens, pots afegir-ne, al final, en pols), oli d’oliva, sal, pebre i el suc de ½ llimona. Opcional: filets d’anxova o seitons.

Preparació: En un pot de vidre i ben coberts d’aigua, posa-hi els anacards en remull la nit abans (durant 8 hores, aproximadament). Passat aquest temps, escorre’ls molt bé. Col·loca la remolatxa tallada, els anacards remullats, l’all, el gingebre, l’oli d’oliva, la sal i el pebre en un processador d’aliments. Tritura-ho tot bé fins a obtenir una pasta homogènia. Tasta-la per saber si hi falta sal o pebre, i, si cal, afegeix-hi una mica més d’oli o, fins i tot, una mica d’aigua mineral, si és que t’agrada més esclarida. Reserva-la. A continuació, separa les fulles d’endívia, neteja-les amb aigua i disposa-les en una plata. A sobre, posa-hi el paté de remolatxa que has elaborat abans. Si et ve de gust, pots afegir-hi un filet d’anxova o de seitó.

 

Vaset de crema de pastanaga i taronja

Ingredients: ½ kg de pastanagues, 1 ceba, 2 taronges, 1 pessic de sal, espècies al gust (pebre negre o gingebre mòlt) i oli d’oliva.

Preparació: Pela i talla la ceba i les pastanagues. En una cassola, cou la ceba amb un raig d’oli d’oliva. Quan estigui una mica daurada, afegeix-hi les pastanagues i cou-ho tot plegat durant uns minuts. A continuació, afegeix-hi 2 gots d’aigua, la sal, el pebre i el gingebre. Deixa-ho fer a foc suau, entre 15 i 20 minuts. Passat aquest temps, tritura-ho tot fins que n’obtinguis una crema suau. Afegeix-hi el suc de 2 taronges, la sal i el pebre i deixa-ho bullir uns 5 minuts més.

 

Bombons de pernil i pinya

Ingredients: 250 g de formatge cremós (si és de cabra o d’ovella, millor), 3 rodanxes de pinya natural (o en el seu suc) i 100 g de pernil (millor ibèric, que no tingui greix).

Preparació: Barreja la pinya tallada a talls petits amb el formatge. A continuació, posa rodanxes de pernil sobre uns motlles de glaçons rodons, farceix-les amb la barreja que has preparat al principi i tanca’ls amb el pernil que sobra pels costats. Col·loca un paper de cuina a sobre dels bombons per posar-los pes i congela’ls durant 20 minuts per desemmotllar-los bé. Pots elaborar-los uns quants dies abans, guardar-los al congelador i treure’ls una estona abans de degustar-los.

 

Boletes de formatge amb sorpresa

Ingredients: 100 g de formatge cremós (si és de cabra o d’ovella, millor), 100 g de formatge de cabra (de rotlle, sense corfa o pell), 25 grans de raïm (sense llavor) i 50 g de festucs pelats (pots substituir-los per sèsam, all i julivert picats, un altre fruit sec o, fins i tot, fer diferents recobriments).

Preparació: Tritura els festucs amb un processador d’aliments i reserva’ls. Barreja els dos tipus de formatge amb l’ajuda d’una batedora, d’un processador d’aliments, o bé, a mà. Guarda la massa a la nevera durant 30 minuts, com a mínim; així, serà més fàcil de manipular. Quan s’hagi refredat, amb dues culleres, agafa’n petites porcions i introdueix un raïm (sense llavor) a dins de cadascuna d’elles. Fes-ne boletes, recobreix-les amb els festucs triturats i guarda-les a la nevera fins al moment de servir-les. Pots presentar-les amb un escuradents perquè siguin més fàcils d’agafar. També pots utilitzar altres formatges, com ara formatge blau, si t’agraden els formatges forts, o qualsevol altre recobriment.

 

 Article publicat al número 54 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top