0 items
El meu compte

Bastons per caminar: més i millor!


Us agrada sortir a passejar o caminar una estona cada dia o uns quants cops a la setmana? O bé sou de fer caminades de quilòmetres els caps de setmana, excursions i rutes que us fan arribar a casa cansats però somrients? O ara us heu fet el plantejament per cuidar-vos practicant el noble esport de la caminada i voleu polir fins al més mínim detall abans de posar-vos-hi de ple?

Sia d’una manera o d’una altra, cada vegada es veuen més els bastons entre els caminaires. Ep! I sense que siguin persones d’edat avançada que n’emprin per una necessitat orgànica. Però no estem parlant dels típics bastons de fusta, sinó dels bastons telescòpics (anomenats així perquè es pleguen i despleguen com un telescopi). Us n’expliquem els seus beneficis per caminar i fer salut amb ells.

Cames més descansades

El principal problema de caminar, o de fer molts quilòmetres, és la càrrega que suposa per a les cames, genolls, peus... No és estrany de veure butllofes o músculs massa tensos després de fer quilòmetres! Per això, l’ús de bastons fa que part del pes corporal sobre les cames passi als braços i, per tant, es reparteixi el cansament articular i muscular. En definitiva: menys fatiga!

Més quilòmetres, més reptes

En cansar-nos menys de les cames, en línies generals, podem arribar a fer més quilòmetres dels que habitualment faríem sense els bastons, sempre dins dels nostres límits, és clar. Les cames aguantaran més estona i més esforç, perquè també el repercutim als braços. Alhora, utilitzar els bastons adequadament a les pujades (com a recolzament per pujar) i a les baixades (per no carregar-nos els genolls més del que toca) ens ajuda a afrontar-les amb més garanties.

Musculació addicional

Durant una caminada sense bastons, la musculació dels braços, espatlles i esquena és passiva; és a dir, no s’entrena. Només fem servir el 70% dels músculs del cos. En canvi, en desviar part de l’esforç d’una caminada a aquestes zones esmentades més enllà de les cames, també les fem treballar i realitzem un exercici sa, la qual cosa n’afavoreix el desenvolupament. Aleshores, utilitzem fins a un 90% de la nostra musculatura! Fins i tot produeix un efecte de relaxació a la nuca i zona cervical, que també és útil en cas de dolor de les cervicals.

Pragmatisme al poder!

Els bastons telescòpics són ajustables i, per tant, gaudeixen d’una utilitat fora mida. D’una banda, es poden allargar o escurçar segons la necessitat del terreny: a les pujades, es poden escurçar i servir-nos com a recolzament per als braços, descarregant part del gran esforç que hi realitzen les cames; a les baixades, es poden allargar per esmorteir l’impacte muscular i ossi sobre genolls i cames de baixar per una pendent. D’altra banda, és clar, es poden allargar o escurçar segons i l’alçada de la persona (i, per tant, són accessibles per a tota la família).

Amb una punta de metall perfecta per clavar-se a terra fermament i no relliscar, inclouen rosetes, que ajuden que el bastó no s’enfonsi en el terreny (ja sigui fangós, rocós, cobert de neu...), tenen una corretja ajustable al canell per agafar-la millor i es poden lligar molt fàcilment a la motxilla en cas de no necessitar-los, perquè pesen molt poc. Fins i tot, ens poden servir per improvisar un resguard clavant-los a terra i posant una manta o tela com a sostre; i serveixen per apartar esbarzers i brossa del terreny per caminar millor, o per espantar animals salvatges. Al cap i a la fi, són tot avantatges ben pràctics!

Article publicat al número 54 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top