0 items
El meu compte

Bols dir?

 

Sí! Les receptes per menjar en bols han arribat per quedar-se!

 

No us ho negarem: estan de moda! Fins fa poc, els bols només els utilitzàvem per a l’esmorzar o per a algun brou. És evident que potser no és el recipient habitual per menjar, però la irrupció –de fa pocs anys– de plats i dietes orientals o exòtics està fent que els bols cada vegada es vegin més a taula.

Us proposem uns quants plats especialment pensats per aprofitar aquells bols que teniu mig amagats als prestatges de la cuina!

 


Porridge

Un esmorzar nutritiu i complet, d’origen celta. Són farinetes que es fan bullint cereals en aigua, llet o, avui dia, liquats vegetals. La base més utilitzada ha estat sempre la civada, però es pot elaborar amb ordi o arròs, entre altres. És vegà al 100% i, tot i que dóna energia i atipa, és molt fàcil de digerir. Es pot combinar de mil maneres: amb rodanxes de plàtan, cacauets, canyella, xocolata... Una dosi de dolçor per començar bé el dia!


Poké hawaià

Es tracta d’un bol tradicional que menjaven els pescadors hawaians en alta mar. Tot utilitzant carn de peix desossat (tonyina o salmó) o pop, algues i altres ingredients del mar que es poden consumir crus, s’elabora una barreja molt nutritiva perfecta per al dinar. Hi podem afegir ceba tendra, alvocat, una mica d’arròs, llavors de sèsam, soja o lli... El resultat és espectacular!


Sopa de miso

Una de les sopes japoneses per excel·lència és la sopa de miso. El miso és una pasta de soja fermentada i salada que es dissol en un brou fet, sovint, d’algues kombu. Podem combinar-ho amb fideus de molts tipus, bolets shiitake, trossos de verdura (coliflor, ceba, porro, algues, tofu, pastanaga o, fins i tot, patata). Un plat deliciós i un magnífic complement al plat principal del dinar, o bé tot sol per sopar. En un bol, és clar! Al Japó, es mengen els ingredients sòlids amb els bastonets tradicionals; el brou, es beu directament del bol.


Amanides de llegum

Els llegums són un d’aquells ingredients que es poden rescatar de l’oblit al qual han estat sotmesos a molts llocs. Amb una base de llenties o cigrons, es poden elaborar una infinitat de plats: amb alvocat, tonyina, trossos de pebrot, petites branques de col kale, trossos de moniato i carbassa, una mica de salsa de iogurt... Sense oblidar ingredients que s’estan guanyant un lloc a la cuina, com les mongetes azuki, que, ben segur, elevaran la categoria del plat.


Cuscús

El plat nord-africà més conegut. Preparat amb una base de sèmola de blat –i, més escassament, d’arròs–, se’l pot veure combinat amb verdures de tota mena: trossos de carbassó, remolatxa o pastanaga, ceba i all picats, tomàquet dessecat, panses, dàtils... Sovint, s’hi afegeixen espècies, com la cúrcuma, el comí o gingebre en pols.


Smoothies

Hem fet tots els àpats possibles, però ens faltaven les postres! Els coneguts smoothies, a mig camí entre puré i batut de fruites i verdures, són el complement dolç ideal per acabar un àpat. Per a la base, es poden fer servir ingredients típics dels batuts verds (espinacs, col kale, alvocat, plàtan), afegir-hi un raig de liquat vegetal per fer-lo una mica menys espès i decorar-ho per sobre amb fruites variades: gerds, aranyons, algunes pipes de gira-sol o carbassa... Deliciós!


 

 Article publicat al número 51 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top