0 items
El meu compte

Digues-me quina pell tens... i et diré el que t’anirà bé menjar.

 

La primavera és aquí, una estació que es caracteritza per jornades més llargues i temperatures cada vegada més càlides. Quan sentim l’escalfor del sol sobre el nostre cos, frisem per desfer-nos de les peces d’abric i bronzejar-nos, però, primer, ens hem d’assegurar que la nostra pell gaudeix d’un bon estat de salut. Els cosmètics ens ajuden a tenir-ne cura per fora, perquè la protegeixen, per exemple, dels efectes dels raigs ultraviolats, però cuidar-la i hidratar-la des de dins és tan o més important. Ja ho sabeu: som el que mengem!

Cada epidermis és diferent i, per tant, necessita una atenció determinada, tant pel que fa als cosmètics que li aniran bé com als aliments que li seran beneficiosos. En aquest sentit, el primer pas és saber identificar si es tracta d’una pell seca, normal o grassa. T’expliquem quins són els trets característics de cada classe i quins els productes que no poden faltar a la teva dieta perquè et llueixi com mai.

 


Pell seca. Sol ser una dermis que es clivella amb facilitat, li falta lluminositat i flexibilitat i el seu aspecte és aspre i tibant. Sovint té tendència a l’enrogiment, la picor i la descamació. La pell seca necessita, principalment, hidratació i nutrició per afavorir la seva reparació. Per això, és recomanable incloure aliments rics en antioxidants, com la vitamina A i C, i també una bona dosi de betacarotens, que ajudaran a restaurar les zones més perjudicades. En aquest llistat, hi tenim els vegetals de fulla verda, com ara els espinacs i la col kale, i les fruites i verdures de colors ataronjats i groguencs, com, per exemple, els albercocs, els pebrots grocs i vermells, les pastanagues i les carabasses. Tampoc podem oblidar els productes rics en zinc, com les sardines, que alleugen la descamació i la pruïja.

Pell normal. Si la teva dermis és suau i ferma, amb un to rosat i sense imperfeccions, estàs de sort, perquè la teva missió serà mantenir-la sana. Es tracta d’una pell que gairebé mai s’enrogeix i sol tenir els porus tancats. En aquest sentit, és molt fàcil cuidar-la; només hauràs de donar-li un extra d’energia i antioxidants mitjançant aliments com els tomàquets, les pastanagues i les taronges.

Pell grassa. Textura irregular, excés de seu –quan les glàndules sebàcies produeixen més greix del que és habitual–, brillantor a la zona T del rostre (sobretot, el front, el nas i la barbeta) i nombroses imperfeccions, com ara acne i punts negres. Si pateixes diversos d’aquests símptomes, la teva pell és grassa. Per tractar-la, la fruita no pot faltar en la teva alimentació, com ara les maduixes, que produeixen un efecte antiinflamatori, o la pinya, perquè la bromelina del seu tronc afavoreix l’absorció intestinal i així s’evita l’excés de toxines i lípids. També és aconsellable incorporar aliments diürètics, com les carxofes o el cogombre, i rics en omega-3, com el salmó, la truita i el verat. Les herbes et poden ajudar a enriquir les teves elaboracions, perquè tenen un gran poder antiinflamatori i antioxidant, com el romaní, el gingebre, l’alfàbrega o l’orenga.


 

 


Quatre consells bàsics

  • Hidrata’t. Beure aigua, sucs o infusions sempre beneficia el nostre cos, tant per dins com per fora.
  • Evita els salats. Els aliments rics en sodi solen provocar retenció de líquids i accentuen l’aparició de bosses i ulleres.
  • Compte amb els greixos! Allunya’t dels aliments processats i modera el consum d’alcohol, cafè, sucre i sal.
  • La higiene, que no falti. Elimina bé el maquillatge del teu rostre i neteja’t la pell cada nit perquè la dermis estigui lliure de qualsevol toxina.

 

Article publicat al número 53 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top