0 items
El meu compte

Sabates fora!

 

Caminar descalç per la platja, trepitjar l’herba fresca, sentir la textura de la terra del camp als peus. Aquestes tres accions amaguen nombrosos beneficis i una mateixa denominació: earthing.

 

Els infants frisen per córrer sense sabates sempre que poden (i els deixen!); ho fan perquè és divertit, perquè és plaent, però aquest gest tan senzill oculta una font de benestar per a l’organisme que no estem aprofitant com cal. Ara, una nova tendència, l’earthing, ens recorda la importància d’estar connectats amb la Terra i la seva energia a través dels peus nus. La coneixeu?

Recuperar costums ancestrals

L’earthing (o grounding) és el terme anglès que fa referència al fet de reprendre el contacte amb la Terra i estar-ne en sintonia. Antigament, no existia aquesta necessitat perquè els nostres avantpassats sempre estaven en contacte amb els elements naturals: caminaven descalços i dormien sobre pells que no els aïllaven del terra. Ara, això ha canviat: el calçat i les superfícies artificials de les llars ens han “desconnectat”.

El nostre planeta és una font inesgotable d’electrons lliures (amb càrrega elèctrica negativa), i els éssers humans som conductors naturals. Necessitem el contacte amb la Terra tant com l’aigua per hidratar-nos o els aliments per beneficiar-nos dels seus nutrients. Sentir la sorra, l’aigua, l’argila o l’herba als nostres peus permet que els electrons circulin lliurement pel nostre cos. D’aquesta manera, alliberem l’excés de càrregues positives i ens regenerem.

 

“Els nostres avantpassats sempre estaven en contacte amb els elements naturals; avui, el calçat i les superfícies artificials de les llars ens han desconnectat

 

Estem “desconnectats” i més inflamats

La desconnexió que patim entre el planeta i el nostre organisme ens perjudica seriosament. La manca d’aquest flux energètic tan vital afavoreix l’aparició de processos inflamatoris a causa de la presència dels radicals lliures, l’estimulació excessiva del sistema nerviós simpàtic –que ens fa estar més actius– i una disminució del to parasimpàtic –que ens tranquil·litza–, el que pot desembocar en malalties cardíaques, estrès crònic i altres disfuncions, com ara la diabetis, l’obesitat o la hipertensió.

Podríem dir que aquest allunyament de la Terra ha disminuït la nostra capacitat immune natural i ha augmentat els nivells d’estrès, que s’ha convertit en una de les principals causes de malalties en la societat actual. Els electrons lliures, quan penetren al nostre organisme pel fet de caminar descalços, actuen com a antioxidants i antiinflamatoris sense efectes secundaris; per tant, paga la pena aprofitar-los!

Beneficis en pocs segons

Assolir l’equilibri del sistema biològic i reduir el risc de patir aquestes afeccions és a les vostres mans –o, més ben dit, als vostres peus! En caminar descalços uns segons, ja podreu percebre una agradable sensació de benestar, però es recomana mantenir el contacte amb els elements naturals durant 20 o 30 minuts per gaudir dels beneficis que tot seguit us expliquem:

  • Beneïda relaxació! En activar el sistema nerviós parasimpàtic, es redueix l’ansietat, la freqüència cardíaca i respiratòria, la tensió arterial i la producció d’adrenalina i cortisol, que són les hormones que produeixen l’estrès.
     
  • Adéu a les inflamacions. Els electrons que us transmet la Terra disminueixen les inflamacions i l’oxidació, fet que alleuja el dolor.
     
  • Més energia. Es redueix la concentració de glucosa a la sang i a l’orina, s’estabilitzen els nivells del ferro i millora la circulació sanguínia.
     
  • Millor sincronització de ritmes. Estareu en harmonia amb el dia i la nit, de manera que descansareu millor de nit i augmentarà la vostra sensació de vitalitat durant el dia.
     
  • Una pell més neta. Millora el reg facial, es reparen els teixits i, a més, gaudireu d’uns peus suaus i lliures d’impureses.

 

“Els electrons lliures, quan penetren al nostre organisme pel fet de caminar descalços, actuen com a antioxidants i antiinflamatoris sense efectes secundaris”

 

 

Article publicat al número 50 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top