0 items
El meu compte

El ‘mindful’, també en màrqueting. La tendència de la dècada.

 

El mindful màrqueting ha arribat amb força, aquest 2020. És i serà tendència durant uns quants anys de cara al sector empresarial, del màrqueting i la publicitat. Consisteix a canviar l’enfocament de la comunicació de les marques cap als seus clients i potencials clients. Ja fa temps que es va coent, a foc lent, però, tal com apunten els experts del sector, aquest any és el seu!

 

El client és el més important… de veritat!

Fa molts anys que se sent el mantra “el client sempre té la raó”, però el cert és que, moltes vegades, quan es defineixen les línies a seguir en una estratègia de màrqueting, no és tenen en compte les necessitats reals del client i se’l considera un subjecte més passiu. El mindful màrqueting inverteix aquesta manera de fer i se centra en les necessitats del client… de veritat!

Ja no és qüestió d’enviar missatges publicitaris i de màrqueting de manera unidireccional, sinó que es tracta d’establir un diàleg amb el client. El consumidor últim del producte és el més important, i la marca l’ha d’escoltar: com se sent, què vol, què necessita... No s’han de crear necessitats: les determina el client! La comunicació bidireccional ha trobat un aliat incondicional a les xarxes socials, que permet la interacció ràpida i instantània, amb els seus usuaris.

 

Sense fum. Sense fums

Seguint en la línia que la comunicació ja no és unidireccional, actualment no es tracta de, com es diu popularment, “vendre la moto”. El producte o servei que s’ofereix ha de tenir una descripció molt concreta, molt clara; ha de cobrir unes necessitats, tenir uns valors, usos, avantatges i inconvenients. I està clar que és imperfecte, com nosaltres. Per això, una marca no ha de vendre fum ni assenyalar el propi producte com el millor: ha de trobar el seu nínxol de mercat, el seu lloc, el seu públic, les seves característiques diferencials… Cada marca té una història única que també la fa més propera.

Tot això, és clar, repercuteix en un benefici econòmic o d’imatge per a la marca. Però el més important és, després de tot, que no s’ha de mostrar afany per vendre, directament. El benefici ja arribarà després de construir una imatge de marca sòlida: no es tracta que només hi guanyi l’empresa, venent molt, sinó que hi guanyi el consumidor (pel producte que adquireix, els beneficis que li aporta i els valors que segueix, que coincideixen amb els seus) i la marca, que n’obté diners, és clar, però també la fidelització del client.

 

El compromís, real

El compromís social i mediambiental és una de les claus, actualment, per oferir una imatge sòlida i conseqüent amb uns valors socialment acceptats com a molt positius. Els consumidors actuals ―i les noves generacions, encara més― valoren molt positivament la conscienciació mediambiental d’una marca, que no utilitzi plàstics o elements contaminants, que tingui cura de la natura o dels animals... A això s’hi afegeix, també, que estigui compromesa amb la societat, amb els que més necessiten ajuda, amb els drets socials i laborals, etc. En definitiva: un consumidor no vol una marca grisa, de la qual no se sap res; vol una marca activa, que estigui amb sintonia amb els seus ideals.

Però, alerta, perquè no n’hi ha prou de dir-ho, sinó que també s’ha de demostrar activament, fent públiques col·laboracions amb entitats, reduint consums de plàstic o elements contaminants, duent a terme accions compromeses socialment i amb el medi ambient... Només així s’arriba a construir aquesta imatge positiva en la ment del consumidor final.

Aquestes són les principals pinzellades del mindful màrqueting, la comunicació marca-client, client-marca, que aquest 2020 veurem més clara que mai!

 

Article publicat al número 53 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top