0 items
El meu compte

El bo i millor de la cuina xinesa

 

És una de les dietes més saludables d’arreu del món. Us expliquem el per què.

 

La gastronomia xinesa és reconeguda per les seves propietats, que milloren la salut i combaten certes malalties, i, fins i tot, l’envelliment. Curt i ras, es caracteritza per una elevada proporció d’aliments basats en plantes i quantitats moderades de proteïnes animals.

 

Una tradició medicinal

La filosofia xinesa classifica el funcionament de la natura tenint en compte els ritmes de la terra i dels mons animal, vegetal i humà. En aquest sentit, els aliments influeixen en el nostre Qi (flux vital d’energia) i poden ser yin o yang. Sí, ho heu llegit bé! El primer grup inclou els aliments humits, que refreden el cos, i el segon, els secs, que l’escalfen. Aconseguir un bon equilibri entre ambdós és ideal perquè ens permet consumir tots els nutrients que necessitem i, a més, així podem viure una experiència gastronòmica molt més enriquidora.

 

“La cuina xinesa es caracteritza per una elevada proporció d’aliments basats en plantes i quantitats moderades de proteïnes animals”

 


Tot el (mínim) que cal saber sobre la cuina xinesa

La cuina xinesa té un vessant guaridor que paga la pena conèixer. Si voleu saber com us pot beneficiar i quins aliments hi predominen, no perdeu el fil del que us expliquem tot seguit!

Una clara aposta per la cocció al vapor o amb wokAquests mètodes de cocció conserven la major part dels nutrients dels aliments. Per exemple, el wok permet que els aliments es mantinguin cruixents per fora i guardin la seva aroma, ja que estan semicuits per dins.

Una clara aposta per la cocció al vapor o amb wokAquests mètodes de cocció conserven la major part dels nutrients dels aliments. Per exemple, el wok permet que els aliments es mantinguin cruixents per fora i guardin la seva aroma, ja que estan semicuits per dins.

Amb molts vegetals i cereals. Les verdures contribueixen a regular els nivells de sucre i aporten carbohidrats i calci (per això la llet no està present a la seva gastronomia). Pel que fa als cereals, el més típic és l’arròs, és clar.

Amb sopes per triar i remenar. Us heu adonat que, a les cartes dels restaurants xinesos (els de “veritat”) hi predominen les sopes? Solen ser fermentades, el que vol dir que contenen probiòtics que faciliten l’alliberació dels nutrients dels aliments. A més, aquesta és una forma excel·lent de prendre la quantitat de líquids que necessita el cos.

Si és peix, millor. El consum de proteïna animal, a la Xina, és molt menor que a Occident, i la major part prové del peix blau, que és ric en Omega 3 i protegeix de les afeccions cardiovasculars. Pel que fa a la carn, en el seu lloc utilitzen el tofu, que conté poques calories i força ferro.

L’imprescindible te verd. És antioxidant i facilita la digestió. Per això és habitual que els restaurants xinesos n’ofereixin al final dels àpats.

Amb bastonets, si us plau! Tot i que, quan aneu a qualsevol restaurant xinès, podeu utilitzar els coberts, menjar amb els bastonets us ajudarà a fer-ho més lentament, assaborint cada bocí i, per tant, millorant la vostra digestió. De fet, si us hi fixeu, aquests restaurants serveixen tots els aliments tallats a trossos perquè la quantitat de cada mos sigui l’adequada.


 

“La cuina xinesa té un vessant guaridor que paga la pena conèixer”

 

 Article publicat al número 47 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Top