0 items
El meu compte

El geomàrqueting. Tancant cercles per ampliar mires

 

Geografia i màrqueting, màrqueting i geografia. Una nova eina per arribar al client potencial, una nova eina per trobar el que busques.

 

La publicitat i, sobretot, el màrqueting s'estan convertint en alguns dels grans valors empresarials i comercials del segle XXI. De fet, sempre apareixen noves tècniques i maneres d'apropar-se al públic per determinar o tenir accés a un major èxit, més reeiximent de la iniciativa, producte o servei que s'ofereix. Hom es fixa en aspectes com l'estat d'ànim o l'humor del consumidor, les seves tendències i cercles per on es mou o pot moure, o, fins i tot, aspectes tan curiosos i que a priori semblen tan allunyats del màrqueting com la climatologia (sí: un dia plujós o un dia assolellat poden variar els hàbits de consum).

Una de les últimes tendències al respecte és el geomàrqueting. És a dir: tenir en compte la segmentació de la població a través de la combinació entre la geografia i el màrqueting mateix. És a dir: tenir en compte, mitjançant un mapa de caire digital, la localització de les fluctuacions, del moviment que implica un determinat sector econòmic; posem per cas, el que ens interessa com a beneficiaris d'aquest geomàrqueting. Ras i curt: si volem obrir una botiga de gelats, o ja la tenim i volem ampliar horitzons, el geomàrqueting ens permet establir un mapa sobre quin és el nivell d'oferta i de demanda a la ciutat, comarca, regió on som: les necessitats dels clients, els patrons de consum, els carrers més transitats o menys (per tenir més opcions d'assolir una venda)... Vaja, aquella que feia el petit comerciant de tota la vida, però, aquest cop, més ben estudiada i fins al punt que permet que grans empreses arribin a aquest indret proper, a aquest tracte directe, exclusiu, i que tothom valora positivament. Obtenir informació en aquesta disciplina és, doncs, fonamental per avançar, esmenar errors i direccions errònies i, en definitiva, seguir treballant per a una millor comunicació.

 

“Si volem obrir una botiga de gelats, o ja la tenim i volem ampliar horitzons, el geomàrqueting ens permet establir un mapa sobre quin és el nivell d'oferta i de demanda a la ciutat, comarca, regió on som”

 

Beneficis a dues bandes

Aquesta aliança entre geografia i màrqueting és altament beneficiosa en l'àmbit dels negocis, d'una banda. Permet segmentar el públic objectiu al qual es destina a uns productes determinats, ampliar mires per a llur distribució i comercialització; poder determinar fins a quin punt un esdeveniment, producte o acció de màrqueting pot ser reeixida i que surti a compte. D'altra banda, també és positiu per al públic. En segmentar la població de manera molt més específica, cada públic pot gaudir dels productes que més li interessen de manera ràpida i propera; així com poder entrar a formar part dels esdeveniments o accions publicitàries amb més facilitat (la qual cosa és bona per a ambdós, empresa i client, per la relació comercial que s'estableix). En el fons, tenir fàcil i ràpid accés als productes que encaixen amb la persona i que són del seu grat. Perquè també ens agrada, com a clients, que ens ho posin fàcil.

 

Article publicat al número 44 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top