0 items
El meu compte

Els vegetals marins. Del mar al plat

 

Són imprescindibles a la cuina japonesa, i cada vegada més habituals damunt les nostres taules. Són plenes de nutrients i ens poden ajudar un munt. Us desvetllem per què.

 

Fa més de 3.200 milions d’anys que les algues existeixen, però, si no fos per la influència de la gastronomia asiàtica, no se’ns hagués acudit menjar-nos-les, perquè, a casa nostra, no són un aliment tradicional. De fet, potser molts de vosaltres encara no les heu tastat, o potser si, però no en sou conscients perquè formen part d’elaboracions exquisides, com ara l’amanida sunomomo, la sopa de miso o els rotlles de maki.

Al Japó, el consum d’aquestes verdures marines és quelcom habitual. Són presents a gairebé tots els àpats, i no és gens estrany, perquè aporten nombrosos beneficis. Les seves propietats i l’interès per dur una alimentació saludable per part de la nostra societat ha donat com a resultat que la producció d’algues a Espanya hagi augmentat de forma considerable durant els darrers anys, i així, ens hem convertit en el tercer país productor comunitari, darrere de França i Irlanda.

Carretades de beneficis

Si heu apostat per seguir una dieta equilibrada i, quan aneu a comprar, llegiu bé les etiquetes dels productes per tal d’escollir aquells que aportin més nutrients al vostre organisme, no perdeu el fil: tot seguit us expliquem quines són les principals propietats d’aquests vegetals marins.

Farcides de nutrients. Les algues són riques en proteïnes, fibra, minerals, àcids grassos omega-3, vitamines A, B, C i E, calci i iode. No totes compten amb els mateixos nutrients, però es tracta d’un aliment saludable, baix en calories i amb propietats antioxidants i antiinflamatòries en l’àmbit cel·lular.

Prevenen l’hipotiroïdisme. Aquesta és una malaltia que es pateix a causa de la deficiència de iode a l’organisme. Amb el consum moderat d’algues, com ara el kombu, afavorireu una correcta funció tiroidal. Tot i això, en el cas d’embarassades, infants o persones amb hipertiroïdisme, cal fer-ne un consum menor per evitar complicacions.

Aliades contra la diabetis. La fibra ajuda a regular els nivells d’insulina i glucosa en sang. Per això, amb les algues n’augmentareu la ingesta sense afegir moltes calories.

Afavoreixen la salut intestinal. Els bacteris d’aquesta zona de l’aparell digestiu són bàsics per a la descomposició dels aliments. Amb una bona ració de fibra, que es converteix en compostos, millora el sistema immunitari i s’alleugen situacions de restrenyiment.

Frenen la golosia. Existeixen estudis que demostren que una gran quantitat de fibra dietètica retarda el buidatge de l’estómac. Per tant, al cervell no li arriben senyals de gana durant aquest procés. D’aquesta manera, amb les algues, us sentireu més sadollats, tot consumint poques calories, i evitareu menjar en excés.

Fan el cor fort (literalment). La font de fibra que trobem a les algues també redueix els nivells de colesterol a la sang. A més, algunes d’aquestes verdures de mar també compten amb molts antioxidants, que afavoreixen el bon funcionament d’un dels òrgans més importants de l’organisme.

 

“Les seves propietats i l’interès per dur una alimentació saludable per part de la nostra societat ha donat com a resultat que la producció d’algues a Espanya hagi augmentat de forma considerable durant els darrers anys, tot convertint-se en el tercer país productor comunitari, darrere de França i Irlanda”

 


Les algues top

Nori. Sabeu aquella mena de pasta de color negre que s’utilitza per embolicar el sushi? Doncs és una de les algues més consumides, que també es pot torrar i esmicolar per afegir-la a les amanides, sopes i arrossos.

Wakame. És de color verd brillant i té un lleuger sabor de mar. Es pot menjar crua o cuita, en amanides, o bé com a guarnició d’un plat de llegums.

Kombu. El seu gust iodat i fumat el converteixen en una espècie ideal per afegir-la als brous, als guisats i a les infusions.

Espirulina. És un dels suplements vitamínics més utilitzats a les dietes veganes, dels esportistes o de les persones que es volen aprimar, perquè té propietats antivíriques i antiinflamatòries i reforça el sistema immunitari.

Espagueti de mar. La seva forma allargada i estreta recorda la pasta italiana. Com que té una textura carnosa, es pot utilitzar per elaborar, per exemple, croquetes, o bé coure-la i consumir-la com si fos pasta.


 

 Article publicat al número 52 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top