0 items
El meu compte

Fora de casa. Però saludablement!

 

No poder anar a dinar a casa i haver de fer els àpats al mateix lloc de treball, o bé al restaurant més proper, ja no és excusa per alimentar-se malament. Preneu nota d’aquests consells per seguir una dieta equilibrada aneu on aneu.

 

Quatre de cada deu consumidors compra plats elaborats per dinar fora de casa en comptes de preparar-se el menjar. Aquesta dada comença a ser preocupant, perquè gairebé un 40% de la població pateix sobrepès, i més d’un 20%, obesitat. Ara bé, dinar fora de casa no només és una qüestió relacionada amb el pes, sinó amb la salut. Vet aquí uns quants consells per no caure en la temptació dels fast food i dels plats precuinats quan no es pot dinar a la llar:

 

  • Planificació, planificació i planificació. Per evitar les elaboracions senzilles, avorrides i repetitives, podeu aprofitar el cap de setmana per preparar el menjar que us endureu a la carmanyola la setmana següent. D’aquesta manera, podreu planificar menús més variats i us estalviareu haver de cuinar, cada nit, després de sortir de la feina.
     
  • La verdura i els llegums, uns bons aliats. Aquests dos grups d’aliments no poden faltar al vostre portaviandes. Poden ser l’acompanyament de la carn o del peix, o bé, l’ingredient principal. Existeixen mil i una alternatives per degustar-los: en amanides, en cremes, en purés, en gaspatxos, guisats, amb pasta... Els dies que opteu per una amanida, prepareu-vos l’oli, la sal i el vinagre a part i afegiu-los just abans de menjar-vos-la.
     
  • Les postres, senzilles.  És important evitar els àpats molt contundents perquè la digestió no us faci passar una mala estona. Per això, una peça de fruita de temporada o una infusió us vindrà com l’anell al dit.
     
  • Entre poc i massa. No empleneu la carmanyola a ull ni feu curt. Una bona manera d’encartar-la és dividir el menjar del dia en petites racions i utilitzar recipients de diferents mides. Així, visualment, veureu si en feu prou o si n’hi ha massa.
     
  • A poc a poc i bona lletra. Alimentar-se, com qualsevol altra acció, requereix el seu temps. Es recomana dedicar-hi uns 40 minuts i fer-ho acompanyat per no menjar massa de pressa. També és important establir un horari i no estar moltes hores en dejú per no arribar afamats a l’àpat.
     
  • Beneïda aigua! Convertir-la en la vostra beguda habitual és una bona decisió que us ajudarà a no sumar calories i a mantenir una bona hidratació. Els tes i les infusions també són alternatives saludables que es poden contemplar.
     
  • Al restaurant, també! Degustar el menú del dia o els plats de la carta del restaurant que tingueu més a prop de la feina no és incompatible amb una alimentació saludable. Només heu de seguir aquesta premissa: trieu verdura o amanida com a primer plat, almenys tres dies a la setmana, i opteu per les carns i els peixos sense gaires salses, fregits ni arrebossats per als segons plats.

 

“Quatre de cada deu consumidors compra plats elaborats per dinar fora de casa en comptes de preparar-se el menjar. Aquesta dada comença a ser preocupant, perquè gairebé un 40% de la població pateix sobrepès, i més d’un 20%, obesitat”

 

Article publicat al número 49 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top