0 items
El meu compte

Jugant amb la gravetat

Convertir-se en acròbata mentre es tonifica tot el cos amb les modalitats aèries del ioga i el pilates és possible i té un nom: aeroioga i aeropilates.

 

Els gimnasos s’esforcen a oferir activitats de tota mena i per a tots els gustos per tal que el repte de posar-se en forma sigui d’allò més engrescador. Per descomptat, sempre és un bon moment per descobrir noves tendències en el camp de la salut física i l’esport. Primer, van ser les sessions d’aeròbic i zumba; després, van arribar modalitats com, per exemple, el Body Combat, que combina moviments de diferents arts marcials seguint una coreografia musical, o el Body Balance, un entrenament que s’inspira en el ioga, el tai-txi i el pilates. La imaginació no té límits quan es tracta d’incitar a fer esport. Per això, a partir de les clàssiques classes de ioga i pilates, han sorgit variants que són un veritable desafiament. Us imagineu tonificar el vostre cos mentre esteu suspesos en l’aire? Doncs és possible. I és divertidíssim!

 

Aeroioga i aeropilates

Aquestes dues versions de ioga aprofiten la base i tots els beneficis de les disciplines originals; és a dir, realitzar exercicis que afavoreixen l’equilibri i la salut natural del cos. La principal diferència és la utilització d’un gronxador fet d’una tela extremadament resistent i compost per una hamaca i dos braços amb nanses a diferents alçades. D’aquesta manera, els amants d’aquestes noves versions practiquen exercicis típics del ioga i el pilates amb l’ajuda del gronxador i desafien la gravetat tot realitzant postures amb noms tan curiosos com el buda, el rat-penat o el Superman, entre d’altres.

El ioga aeri s’inspira en el hatha ioga i en el mallakhamp rope, una tècnica tradicional de l’Índia, i el seu objectiu final és aconseguir la relaxació mental, emocional i física, a més de treballar la flexibilitat del cos. L’aeropilates, per la seva banda, combina les tècniques de la modalitat mare amb la suspensió aèria i la seva finalitat és assolir el control del cos i l’enfortiment muscular.

 

“La principal diferència és la utilització d’un gronxador fet d’una tela extremadament resistent i compost per una hamaca i dos braços amb nanses a diferents alçades”

 

Beneficis a dojo!

Encara que no ho sembli, el treball amb l’ajuda del gronxador estabilitza els moviments i les postures i descomprimeix les articulacions tot alleugerint la pressió sobre els óssos i els músculs. Però els beneficis de practicar regularment pilates o ioga aeris van més enllà:

  • Mal d’esquena? Adéu-siau! Amb cada postura, notareu com estireu cada centímetre de la columna vertebral i, progressivament, enfortiu la musculatura d’aquesta zona. Tot això es tradueix en una millora de la postura i una prevenció dels problemes d’esquena.
  • Millora de la circulació. En estar suspesos en l’aire, amb les cames cap amunt, s’aconsegueix el retorn venós i un efecte drenant que ajuda a disminuir la cel·lulitis i altres problemes circulatoris.
  • I també, tonificació! Amb aquestes dues disciplines, practicareu posicions que a terra són completament inviables. Per això, el treball per realitzar-les suspesos en l’aire es multiplica i s’aconsegueix una major força, elasticitat corporal i estilització de la figura.
  • Ni gota d’estrès. Són formes inspiradores de fer exercici; us despertaran noves sensacions i, tot i la tensió de restar en suspensió, treballareu la respiració i la concentració, que redueixen l’estrès i milloren l’estat d’ànim.

 

“Encara que no ho sembli, el treball amb l’ajuda del gronxador estabilitza els moviments i les postures i descomprimeix les articulacions tot alleugerint la pressió sobre els óssos i els músculs”

 

Ambdues modalitats poden ser practicades per gairebé tothom, perquè cada persona evoluciona al seu ritme i, al principi, la pràctica es realitza a prop del terra per adquirir confiança. En qualsevol cas, si es pateix alguna afecció o trastorn concret, sempre és recomanable fer una consulta abans d’iniciar la pràctica.

 

Article publicat al número 53 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top