0 items
El meu compte

La família augmenta

Heus, Llavors i Punt i a part són la línia bàsica de vins de La Vinyeta, un celler familiar, jove i entusiasmat, ubicat a Mollet de Peralada (Alt Empordà), que va iniciar les seves passes l’any 2002. Després vindran el Mig mig, el Sols, l’És poma i el Sereno. Les darreres creacions: els microvins i els vins de pedra.


Microvins. Vins de precisió

Són vins monovarietals de parcel·les singulars de vinyes velles, de varietats autòctones i de tipicitat extrema. Provinents d’un microclima especial, es tracta d’elaboracions de petits volums de vi mitjançant 10 petits dipòsits de només 1.000 litres de capacitat, en condicions molt controlades.

Samsó. Microví negre resultant del treball per separat de nou parcel·les de carinyena negra, la varietat més important a la D.O. Empordà. D’un fort color vermell picota, llàgrima intensa i aromes de fruites negres fresques, torrats mitjos, canyella i figues seques. Té un fons de tinta amb matisos de pedra seca, un recorregut fresc, amb tanins vius, i una potent estructura.

Carinyena blanca barrica. Vi blanc de color palla amb reflexes verdosos. Madur en nas, sorprèn la grosella i un toc mineral propi de vinya vella (de 80 anys) implantada sobre pissarra en terrasses. En boca, és fresc i de tacte sedós fruit d’un bon treball amb lies i un subtil pas en bóta de només dos mesos.

Carinyena blanca. Vi blanc de color groc pàl·lid amb reflexes verdosos, d’intensitat baixa i molt brillant. Prové de belles vinyes velles (de 90 anys) colgades en el més feréstec paisatge empordanès, en terrasses de pissarra. En nas, té una intensitat mitja i una aroma fresca amb tocs de fruita blanca i plantes de bosc mediterrani. Duu impregnat un record salí. En boca, és d’entrada amable i equilibrada. Untuós. Un vi llarg que deixa una sensació final àcida i fresca.

Garnatxa roja. Fruit de terrenys pobres de pissarra i quars, la garnatxa roja s’impregna de terroir per mostrar-se fina i elegant. Tradicionalment emparada per elaborar vins dolços, és l’única varietat autòctona de raïm blanc que es vesteix de negre amb una peculiar pell morena. Es tracta d’un vi blanc de color daurat amb lleugers reflexes salmó. Té una aroma fresca amb notes de fruita blanca, cítrics i un record de maduixes verdes. És un vi equilibrat, amb entrada suau, llarg en boca i voluminós.

Macabeu lies. Vi blanc de color groc pàl·lid amb reflexes verdosos i daurats. El fet de no haver passat per la bóta, el torna un vi especial i atractiu. D’una intensitat mitja en nas, té una part de fruita blanca madura i una part d’aromes madures de pastisseria. Recorda les coques de poma, però, alhora, és fresc i sensual. Té una entrada intensa en boca i un bon volum. Regala una sensació sedosa i untuosa producte del treball amb lies, que allarga el vi.

Macabeu barrica. Vi blanc, brillant, de color groc pàl·lid amb reflexes daurats. Fresc en nas, duu aromes de fruita blanca madura i lleugers tocs de dolç de llet provinents de la barrica. Equilibrat en boca, té una entrada suau i un volum mig que el torna amable.

 

Vins de Pedra, de Marta Pedra

Els vins de pedra són obra de Marta Pedra, cofundadora de La Vinyeta. Elaborats a partir de les vinyes familiars al cor de la Conca de Barberà (Tarragona), són creacions amb firma pròpia, unes peces úniques d’edició limitada que reflecteixen l’obra artística de Víctor Pedra, tiet i padrí de la Marta.

L’Orni. Vi blanc chardonnay, monovarietal, de color groc pàl·lid i brillant provinent de vinyes de 15 anys plantades a 350 metres d’alçada, en sòls calcaris i pobres. S’hi aprecia pera, meló madur i alguna nota de fruita tropical. En boca, és untós i voluminós, persistent i llarg. Un vi amb una acidesa equilibrada que aporta frescor i deixa una sensació lleugerament càlida.

La Musa. Vi negre, cupatge de merlot, cabernet sauvignon i syrah, amb dotze mesos d’envelliment. Elaborat amb vinyes de fins a 30 anys plantades en sòls argilo-calcaris i pobres i situades a 400 metres d’alçada. De color cirera picota i capa mitja-alta, té un nas expressiu on s’hi aprecia fruita vermella madura, aromes balsàmiques, torrats i alguna nota especiada de pebre negre. En boca, té una bona acidesa fresca i subtil. És elegant i llarg.

Visiteu http://www.lavinyeta.es i mireu quin món us ofereixen a partir del vi: tasts, visites nocturnes, esmorzars entre vinyes... A La Vinyeta no només elaboren vins, sinó també olis excepcionals; ous autèntics, com els d’abans i, fins i tot, sabons artesans. I us hi podeu quedar a dormir!

 

Article publicat al número 28 de D'estil.

Situació
data-picto="/FitxersWeb/67923/point-vins.png" >
Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top