0 items
El meu compte

L’anomenen plogging: i és un esport amb consciència ecològica

 

Aquesta tendència, que va néixer a Suècia, consisteix a recollir les deixalles mentre camineu o correu. Dos en un.

 

La El nostre planeta pateix uns nivells de contaminació alarmants; tots ho sabem. Els científics i les organitzacions ecologistes fa molts anys que parlen d’aquest problema, que ha anat generant la humanitat amb la seva activitat. Per sort, però, les persones cada cop són més conscients de la necessitat de tenir cura del medi ambient, i sorgeixen iniciatives positives i, alhora, curioses, com el plogging. N’heu sentit a parlar?

D’Estocolm al món

Eric Ahlström feia, cada dia, el mateix camí per anar de casa seva a la feina, i estava fart de la quantitat de deixalles que trobava al seu pas, a la ciutat d’Estocolm. Un dia, fa tres anys aproximadament, va començar a recollir-ne i, de seguida, el van imitar altres persones. Aquell mateix any, la gent es va sumar a la iniciativa formant grups per córrer i arreplegar escombraries. Més endavant, es van organitzar curses que acabaven duent la brossa al contenidor. Així va ser com el plogging va travessar fronteres i es va estendre arreu del món.

A Catalunya, aquesta tendència ja té adeptes. A Barcelona, per exemple, de bon matí, es reuneixen runners, a la platja de la Barceloneta, amb ganes de moure el cos i, alhora, evitar que els residus arribin al mar. Fa uns mesos, també es va celebrar la primera Eco-marxa Popular Plogging Costa Brava, a Sant Antoni de Calonge, amb l’objectiu de conscienciar de la necessitat de mantenir els carrers, les platges i els boscos nets.

 

“Convertir-se en plogger no és difícil ni requereix ser un gran esportista. N’hi ha prou amb posar-se unes vambes i uns guants, agafar una bossa de plàstic i arreplegar les deixalles que es trobin”

 

Una pràctica senzilla apta per a tothom

El concepte plogging és una fusió de la paraula anglesa jogging, que vol dir córrer o caminar a ritme sostingut, i l’expressió sueca plocka upp, que significa recollir. Per tant, el plogging consisteix a caminar o trotar mentre es recullen els residus que es troben pel camí.

Convertir-se en plogger no és difícil ni requereix ser un gran esportista. N’hi ha prou amb posar-se unes vambes i uns guants, agafar una bossa de plàstic i arreplegar les deixalles que es trobin. En aquest cas, la medalla se l’endú qui porta la bossa d’escombraries més carregada, però el premi més gran és la satisfacció de mirar enrere i veure-ho tot ben net.

Beneficis per partida doble

Caminar a bon ritme o córrer tonifica els músculs, enforteix els ossos, millora la funció cardiovascular i reforça el sistema immunitari, i el plogging, a més, també ajuda a tonificar els glutis i les cames, a treballar la mobilitat dels extensors del maluc i la postura i a cremar calories (en 30 minuts, se’n poden eliminar fins a 300).

Ara bé, el benefici més important se l’emporta el medi ambient, perquè, amb aquesta iniciativa, s’evita, per exemple, que els microplàstics i altres deixalles que queden enfonsats enmig de la sorra arribin al mar i posin en risc la vida dels animals. De fet, la majoria de residus del fons marí, abans d’arribar-hi, han estat llençats primer a terra. Per tant, també és una forma de ser més conscients d’aquesta realitat penosa.

 

“El benefici més important se l’emporta el medi ambient, perquè, amb aquesta iniciativa, s’evita, per exemple, que els microplàstics i altres deixalles que queden enfonsats enmig de la sorra arribin al mar i posin en risc la vida dels animals”

 


Practiquem-lo correctament!

Si voleu practicar el plogging, preneu nota d’aquests consells perquè la vostra salut no se’n ressenti:

  • Canvieu la bossa de costat regularment per evitar que el pes us provoqui una lesió o una contractura muscular.
     
  • Quan us atureu a plegar deixalles, tingueu present aquestes dues postures:
     
    1. La recollida a pes mort, en una cama. Consisteix a recolzar-se en una cama i rotar una mica la pelvis per ajupir-se. Però no doblegueu l’esquena i mantingueu l’altra cama estirada a noranta graus del terra.
       
    2. La recollida, en forma d’esquat de sumo. Primer, col·loqueu els peus a l’alçada de l’espatlla, obriu els turmells lleugerament i mantingueu l’esquena recta. Després, flexioneu les cames cap avall mentre les cuixes es desplacen cap enrere i es dobleguen els genolls.

 

Article publicat al número 50 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top