0 items
El meu compte

Que no s’aturi!

Tothom parla d’envellir bé; de no perdre la pràctica en pensament matemàtic, lògic, abstracte…; de mantenir el cervell entrenat durant la tercera edat. Però no només és cosa d’aquesta etapa vital, no! Als de mitjana edat i als joves també els cal. Mantenint el cap actiu permet tenir més rapidesa de pensament, un millor raonament..., i no caure en un endormiscament que, a la llarga, fa més mal que bé. Hem de trobar una estona per treballar els “músculs” mentals!

 


Mens sana in corpore sano

Fer activitat física redueix el risc de desenvolupar demència, oxigena el cervell i ajuda a mantenir-lo actiu. Qualsevol activitat física és bona, sempre i quan no sigui excessivament forçada i hi dediquem, com a mínim, entre 2 i 3 hores setmanals.

 

Tum-tum, tum-tum, tum-tum...

Un cor saludable també ajuda molt a tenir un cap més viu, i això s’aconsegueix mantenint-lo en forma: fent esport, amb una dieta equilibrada i saludable, amb molt poc sucre a la sang ni colesterol, reduint l’estrès...

 

Fora els mals vicis!

Ni beure, ni fumar, ni cap mal vici per al cos. Tots són enemics de la nostra salut i ens ennuvolen el cervell!

 

Jugar i jugar

Els jocs de taula i alguns vídeojocs ajuden a mantenir el cap actiu en certs aspectes. Jugar a cartes, a dòmino, al parxís i a milers de jocs de taula existents ens ajuda a mantenir l’agilitat mental i a socialitzar.

 

Socialitzar, també!

Viure en societat vol dir socialitzar: mantenir contacte amb gent, parlar-hi sovint, quedar amb amics per prendre quelcom i parlar... Ens fa sortir de la rutina, de l’encallament, i ens fa viure, parlar i rumiar noves situacions.

 

Llegir i escriure

Si s’ha d’estimular el cap, la lletra hi ajuda molt. Es recomana no deixar de llegir ni d’escriure fets, anècdotes, coses que recordem... Creem històries, imaginem, que és sa! A més, l’escriptura manual millora la coordinació ull-mà-cervell.

 

Zzz, zzz, zzz...

Dormir bé les hores que toca és bàsic per reparar el cervell cada nit. I dormir de nit –i no a deshora– encara hi ajuda més, així com un matalàs i coixí còmodes. Com més relaxats, més reparats!

 

Aprendre, sempre aprendre

Ens hem de reciclar i no deixar mai d’aprendre. Anar a classes, del que sigui; fer-les per internet, o aprendre de manera autodidacta, ens fa tenir el cap en forma.

 

L’autorealització també és important

Ser feliços és un fet nostre i només nostre, una opció, una decisió, una actitud davant la vida. I la felicitat ens ajuda a estar sans, físicament i mental! Es tracta d’ajudar i deixar-nos ajudar, de fer coses que realment ens agradin i vulguem fer... de manera freqüent.

 

Sortir de la zona de confort

Si ens acomodem, correm el risc d’encallar-nos; en canvi, sortint de la zona de confort, només correm el risc “d’espavilar-nos”, i això ens manté vius, a nosaltres i al nostre cervell. Cuinem amb ingredients nous, caminem per carrers o indrets diferents, viatgem... El món és per a nosaltres!


 

 

Article publicat al número 53 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top