0 items
El meu compte

Són naturals. Són cosmètics

 

Era només qüestió de temps que aquests dos conceptes s’unissin en un de sol: cosmètics i naturals. Ara no només són una realitat, sinó una realitat cada cop més acceptada i aplaudida, respectuosa amb la pell i el medi ambient.

 

Els productes cosmètics, de sempre, han gaudit de molta acceptació entre el públic femení. I, darrerament, també el públic masculí ha començat a entrar en aquest món de la bellesa i la salut. En els últims temps, a més, l’evolució dels productes d’aquest tipus ha estat accentuada gràcies a desenes d’avenços tècnics que han permès augmentar sobre manera els seus efectes.

No es tracta d’una idea nova. Fa anys que s’utilitzen en petites comunitats desfavorides per realitzar tasques a les quals hi dediquen molt temps, com ara desgranar blat, despolpar cafè, bombejar aigua o rentar roba, entre d’altres. A diferència de l’ús habitual que nosaltres donem a les bicicletes, però, aquestes no serveixen per desplaçar-se ni per fer exercici físic (o no només), sinó que la seva principal funció rau en utilitzar l’energia que proporciona cada pedalada per produir quelcom necessari estalviant temps i esforç i incrementant-ne la productivitat. “Tecnologia del pedal” en estat pur.

 

“Els cosmètics cada vegada tenen més tendència a ser naturals, amb ingredients poc o gens tractats químicament, de manera que els seus efectes beneficiosos es mantenen i el neguit del consumidor desapareix”

 

Adéu als productes químics. Hola als productes naturals

Això, però, ha provocat un altre fet: durant el segle XX s’ha potenciat molt l’ús de productes químics a tots els àmbits, i no sempre s’han demostrat com a efectius, o, el que és més important, de vegades han resultat prejudicials per a les persones. Aquesta malfiança amb la qual molta gent encara té tendència a mirar els productes químics ha fet que, cada vegada, hom es preocupi més que els productes que consumeixi siguin el més naturals i ecològics possibles (començant pels aliments però continuant per altres estris, la roba, els remeis naturals o fins i tot els mobles).

Per això, aquesta preocupació també s’ha estès, amb el temps, cap als productes de cosmètica. Cada vegada tenen més tendència a ser naturals, amb ingredients poc o gens tractats químicament, de manera que els seus efectes beneficiosos es mantenen i el neguit del consumidor desapareix. A mig camí entre els remeis i els cosmètics emprats durant segles, a través d’una rodona saviesa popular, i dels coneixements de les propietats que atresoren els seus ingredients, els cosmètics naturals i/o ecològics són el present i el futur de la bellesa.

Preparats a través d’àloe vera, alvocat, olis essencials, poma, kiwi i altres productes completament naturals, les propietats dels quals són sempre les adequades per a segons quin tipus d’ús (hidratant, antiaging, per al cabell, exfoliants...), els cosmètics naturals han arribat al mercat per quedar-s’hi.

 

“Un producte és de Cosmètica Natural quan més del 95% dels ingredients són naturals i almenys un 5% dels ingredients del producte final prové d’agricultura ecològica”

 

Un exemple? Freshly cosmetics

En aquestes que un grup d’enginyers químics de Reus han arribat a una solució. Fa dos anys van crear Freshly Cosmetics amb la voluntat de reunir el millor del coneixement humà aplicat als productes cosmètics i fabricar-los a través d’elements completament naturals. També tenen una línia de cosmètics per a la mainada que està resultant reeixida: cremes per als bolquers, xampús, gels de dutxa... I el creixement se’ls ha disparat! Primer, només venien per Internet; més tard, ja van obrir la primera botiga física a Barcelona; i ara ja disposen de més d’una desena de punts de venda arreu de la península Ibèrica, a més de vendre a l’estranger. Aviat sentirem a parlar dels seus productes més a prop del que ens pensem. Tenint en compte que es reuneixen els conceptes de producte i de 100% naturals.

 

Com distingim entre un cosmètic bio, eco i natural?

Se senten molt aquests qualificatius i potser no són massa aclaridors. Aquests tres tipus de productes es diferenciaran pels diferents segells de certificació que tinguin. Dos segells són els més importants, a hores d’ara: el segell EcoCert i el CosmeBio. Les similituds entre ells són moltes, i les diferències, subtils.

Segons EcoCert, un producte és de Cosmètica Natural quan més del 95% dels ingredients són naturals i almenys un 5% dels ingredients del producte final prové d’agricultura ecològica. I es considera Eco quan, a més de tenir aquest 95% d’ingredients naturals, té un mínim de 10% d’ingredients provinents d’agricultura ecològica.

CosmeBio és molt semblant, però distingeix entre Eco i Bio. Un producte és Eco, segons aquest segell, quan, a part del 95% d’ingredients naturals i un 5% d’ingredients procedents d’agricultura ecològica, el 50% o més dels ingredients d’origen vegetal són d’agricultura biològica. I es considera Bio quan, a part del 95% d’ingredients naturals, té un 10% d’ingredients procedents d’agricultura ecològica i més del 95% dels d’origen vegetal són d’agricultura biològica.

Es tracta de diferències subtils entre segells però que, al cap i a la fi, certifiquen l’origen ecològic dels productes (en un percentatge molt elevat). Per tant, són cosmètics respectuosos amb el medi ambient que no ens ha de fer patir per a res!

 

“Un producte es considera Eco quan, a més de tenir un 95% d’ingredients naturals, té un mínim de 10% d’ingredients provinents d’agricultura ecològica”

 

Article publicat al número 45 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Top