0 items
El meu compte

Tothora: escultures de temps

Contemplar les hores, veure-les passar d’una forma diferent, gaudir-ne. L’art en el temps. El temps fet art. Això és el que fa Tothora.

Noves idees per a nous temps

Després d’estudiar disseny gràfic a la prestigiosa Escola Massana de Barcelona i amb més de 30 anys d’experiència en el disseny i les arts gràfiques, el 2011, Josep Vera va donar un gir a la seva carrera creant una empresa en plena crisi econòmica, no pas per necessitat, sinó per oportunitat: Tothora, una firma dedicada a la fabricació de rellotges de disseny autora d’un nou concepte del temps i de l’art que gaudeix d’una gran presència internacional.

Des de Terrassa, Tothora dissenya, fabrica a mà i comercialitza rellotges de sobretaula, peu i paret elaborats amb materials de primera qualitat, mecanismes de quars alemany de gran precisió i silenci i revestiments de fustes nobles, com wengué, noguera i teca. Es tracta de peces de formes simples, geomètriques i minimalistes que, marcades per les asimetries i els desplaçaments de les marques horàries al lateral, esdevenen escultures de temps úniques en qualsevol espai de la llar o l’oficina. Autèntiques obres d’art fruit d’un pur exercici de creativitat del mateix Vera en la millora de la seva conceptualització com a element decoratiu, alhora que objecte per reflexionar sobre el pas del temps. Tots els rellotges van firmats pel seu creador, certificació d’autenticitat.

Tot i que l’empresa va néixer apostant per la internacionalització i sempre pensant en Europa, inicialment en els països nòrdics, altres indrets europeus com Holanda, Anglaterra o Irlanda han anat mostrant interès pels seus dissenys, i avui ja es poden trobar rellotges de Tothora a països tan diversos com l’Índia, Corea del Sud, Austràlia i Nova Zelanda, Nigèria, els Estats Units, França o Txèquia. En aquests moments, la firma està obrint una xarxa de representants a Espanya i treballant per enfortir la seva presència a botigues virtuals de reconegut prestigi, aquí i als Estats Units.

 

“Peces de formes simples, geomètriques i minimalistes que, marcades per les asimetries i els desplaçaments de les marques horàries al lateral, esdevenen escultures de temps úniques en qualsevol espai de la llar o l’oficina”

 

Col·leccions inspiradores

Inspirades per la senzillesa i la modernitat i sempre basades en la qualitat i la innovació, les col·leccions de la marca compten amb una gran acceptació en fires internacionals com les de París o Frankfurt. Us heu plantejat mai mirar el temps d’una forma diferent?

Col·lecció Box: sis models diferents disposats a no deixar-nos indiferents. Rellotges amb personalitat i un toc d’elegància dissenyats amb diferents alçades i superfícies on el temps flueix.

Col·lecció Circus: tubs inclinats amb talls a propòsit, models amb bases, models escalables que poden ser personalitzats... Quatre rellotges encantadors dissenyats per cridar l’atenció.

Col·lecció Dome: tenint el sistema solar com a font d’inspiració, els rellotges d’aquest projecte van ser mereixedors del primer premi de l’A'Design Award for Furniture, Decorative Items and Homeware Design Category el passat 2015. Fusta massissa totalment tornejada i envernissada, agulla horària interior amb imant, bola de plàstic lacada independent amb imant interior arrodonit que gira al voltant de sí mateix; figures geomètriques singulars, esferes que roten en un espai-temps, que s’uneixen a un microunivers. El temps, minut a minut...Col·lecció Mediterrània: com les ones, quatre peces que dibuixen formes especials. Rellotges, fantasies o obres d’art? Atrevir-se a gaudir del temps, una i una altra vegada, a casa. O potser a prop del mar?

Col·lecció Swing: rellotges d’escriptori amb oscil·lació que decoren amb una originalitat mai vista qualsevol llar, rellotges per satisfer curiositats i desigs.

Col·lecció Tact: per deixar-se seduir per la màgia d’uns models nascuts de la imaginació, batejats amb tacte, tac... tic, tac, tic, tac...

Col·lecció Twist: a primera vista, ningú diria que semblen rellotges, però i si ens hi detenim un moment? Veiem passar el temps en peces d’un temperament tan radical com divertit.

Col·lecció Wallclock: models senzills però atractius, diferents a tota la resta. Col·locats en el lloc adequat de la casa, esdevenen obres d'art.

 

Article publicat al número 38 de D'estil.

Situació
data-picto="/FitxersWeb/67923/point-novetat.png" >
Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.

Top